lørdag den 16. august 2008

Randers, Aug. Frandsen ost


Denne ostebutik ikke langt fra rytterstatuen i Randers er absolut et besøg værd. Hvor ofte ser man en velsassorteret bix med en hel væg med træhylder og ost på ost på ost - og dette er lager vel at mærke? I køledisken findes et væld af oste, både kendte og ukendte, med nødder, pesto, aske - ja, alt hvad et osteelskende hjerte kan begære. Jeg købte en brie med valnødder, en fast fransk ost med aske (som jeg desværre ikke fik fat i navnet på - sorry), og en herlig Münster, nok én af mine absolutte favoritter, men ret dyr. Men her overraskedes jeg igen, for jeg tror aldrig jeg har shoppet münster til så fornuftig en pris.
Og for at det ikke skal være løgn blev jeg slutteligt spurgt, om jeg skulle have brød med - OM jeg skulle!!! De har de mest vidunderlige brød som (selvfølgelig) akkompagnerer ost helt fantastisk, jeg købte et lidt mørkt snoet brød - og det smager himmelsk.
Jeg har faktisk ingen kritik - med en enkelt, men vigtig undtagelse - de er for nærrige med smagsprøver. Når man har så stort et udvalg burde det være helt naturligt, at lange smagsprøver ud når folk spørger til en bestemt ost. Jeg fik istedet smagen beskrevet, og det er ikke fyldestgørende efter min mening. Derfor har jeg trukket et glas fra. ååååå

Aug. Frandsen
Østervold 28
8900 Randers
Tlf: 86 42 16 22

Ingen kommentarer: